۵ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۲۵

شهردار بندر بوشهر مطرح کرد؛

اجرای پروژه‌های بزرگ در بوشهر با همکاری همه دستگاه‌ها

اجرای پروژه‌های بزرگ در بوشهر با همکاری همه دستگاه‌ها

بوشهر- شهردار بوشهر خواستار همکاری بیشتر اداره‌کل راه و شهرسازی در حل مشکلات شهری بوشهر شد و گفت: اجرای پروژه‌های بزرگ نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حیدری پنجشنبه شب در نشست مردمی شورا و شهرداری با اهالی کوی سنگی در مسجد حاج محمدعلی بوشهر با انتقاد از برخی ناهماهنگی‌ها گفت: اجرای پروژه‌های بزرگ برای شهر نیازمند هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است اما متاسفانه عدم همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی باعث اخلال در امور مدیریت شهری شده‌است.

شهردار بوشهر با تشریح اقدامات سه ساله شهرداری بوشهر گفت: در سه سال گذشته با وجود مشکلاتی که وجود داشت، توانستیم گام‌های خوبی برای توسعه و عمران بندر بوشهر برداریم.

وی احداث گذر شهید بیژن گرد، تکمیل تقاطع سردار شهید سلیمانی، تکمیل پروژه چرخ و فلک، تکمیل عمارت بیلیارد، احداث جاده سلامت و گذر مرکز تحقیقات را از شاخص‌ترین پروژه‌های مدیریت شهری دانست و افزود: در این سه ساله توانستیم بسترهای سرمایه‌گذاری را فعال کنیم که تکمیل پروژه چرخ و فلک و احداث مجموعه شهربازی در کنار آن، آغاز عملیات اجرایی فانوس دریایی به‌عنوان المان و نماد شهر، جذب سرمایه‌گذار برای بهسازی و راه‌اندازی رستوران سافل و کافه کتاب در نوار ساحل که سالها رها شده بود، تکمیل عمارت بیلیارد و… از برجسته‌ترین این اقدامات بوده است.

حیدری در بخش دیگری از صحبت‌های خود بااشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر رهاسازی اراضی حریم ۶۰ متری دریا و همچنین پیگیری دولت شهید آیت‌الله رییسی خاطرنشان کرد: احداث پارک تفریحی حدفاصل پارک شغاب تا دانشجو با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان شروع شده و بالغ بر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری و کسب و کار شهروندان فراهم کند اما متاسفانه این پروژه در حال حاضر متوقف شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم فرمانده نیروی دریایی سپاه در خصوص این پروژه که هیچگونه مشرفیتی به مکان‌های نظامی و امنیتی ندارد، برای رفع اختلافات همکاری لازم را داشته باشد تا بتوانیم ظرفیت جدیدی به فضای تفریحی و فضای سبز شهر بوشهر برای استفاده شهروندان و گردشگران اضافه کنیم.

شهردار بوشهر گفت: ۲ سال است که مشکل شهرسازی ۴۰۰ کوچه شهر بوشهر بلاتکلیف مانده و شهروندان ما برای حل مشکل خود مراجعات مکرری به شهرداری دارند در حالی که استاندار نیز دستور حل مشکل را داده اما پرونده در کمیسیون ماده ۵ مانده و شهرداری و شهروندان همچنان منتظر تصمیم‌گیری معاون محترم عمرانی هستند.

وی گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی نیز به شهرداری نامه زده که اگر به پرونده این ۴۰۰ کوچه بپردازید و موردی کارها را انجام دهید تخلف است.

حیدری خاطرنشان کرد: بخش اعظم زمین‌های شهر، اراضی نظامی و متعلق به اوقاف است که تلاش کردیم تعامل خوبی با دستگاه‌های نظامی، اوقاف و سایر دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم و در حال حاضر پیگیر ایجاد یک گذر جدید در کنار کارخانجات هستیم که می‌تواند بخش اعظم مشکل تردد شهری را حل کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم هرچه سریعتر جاده جزیره نگین را جهت تردد ماشین‌های سنگین تکمیل و بهره‌برداری کنند زیرا در شرایط فعلی شاهد آسیب‌رسانی زیاد این کامیون‌ها به جاده‌های درون‌شهری، سیما و منظر شهری، فرسودگی دوچندان تاسیسات شهری و همچنین ایجاد ترافیک هستیم.

کد خبر 6237514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha